Wednesday, June 15, 2016

ရာဇဝင္ထဲက ဂႏၶာဝင္မ်ား ( ၃ ) • ျမတ္ေလး •

Music Crazy Te Te Tar Tar

ငယ္စဥ္က ျမတ္ေလး၏ ‘ေရပြက္ပမာ’ ‘မလိခခ်စ္သူ’ ၊ ‘ကတၱီပါဖိနပ္စီး ေရႊထီးေဆာင္း’ ၊ ‘ျမျခဴသံ’၊ ‘ေရႊလက္ျဖင့္ေခၚလည္းမလာ’၊ ‘ရင္ထဲမွာရြာေသာမိုး’ ၊ စသည့္႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားကို ၾကည့္ဖူးသည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ျမတ္ေလး၏ ဖေနာင့္ကေလးႂကြကာ၊ မ်က္ခံုးႀကီး တဖက္ ပင့္ကာပင့္ကာႏွင့္ ကဗ်ာဆန္ဆန္ စကားရွည္ႀကီးေတြေျပာေသာ သူ႔အမူအယာကို ႏွစ္ၿခိဳက္သြားခဲ့သည္။ ထိုေခတ္က သူ႔အမူ အယာကို ‘ျမတ္ေလးစတိုင္’ ဟုေခၚၾကသည္။ က်ေနာ့္အထင္ သူပါ၀င္ေသာကားတိုင္း၌ အေျပာကို လုိအပ္သည္ထက္ ‘ကဲ’ ေလ့ရွိသည္။

‘ေရပြက္ပမာ’ဇာတ္ကားတြင္ ျမတ္ေလးသည္ လူဆိုးဂိုဏ္း၀င္အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္သည္။ ျမတ္ေလးသည္ ေမတၱာဘြဲ႕၊ ဟာသ၊ ဇာတ္ၾကမ္း စသည္ျဖင့္ ဇာတ္ေကာင္စ႐ုိက္္မ်ဳိးစံုကို က်ရာဇာတ္႐ုပ္အတိုင္း ပီျပင္စြာသ႐ုပ္ေဆာင္ေလ့ရွိသည္။
၁၉၈၅ ခုႏွစ္တြင္ သူ ဒုတိယအႀကိမ္ အမ်ဳိးသားဇာတ္ပို႔ဆုအျဖစ္ အကယ္ဒမီေရႊစင္႐ုပ္ရရွိေသာ ‘ရင္ထဲမွာရြာေသာမိုး’ ကို ဒါ႐ုိက္္တာ ေမာင္ေမာင္ျမင့္႐ုိက္္ကူး၍ ေက်ာ္ဟိန္း၊ ႏြဲ႕ႏြဲ႕မူ၊ ေအာင္လြင္တို႔ႏွင့္အတူ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ၂၃ ႏွစ္ၾကာၿပီးမွ ဒုတိယအႀကိမ္ အကယ္ ဒမီ ရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အဆိုပါဇာတ္ကားတြင္ မိဘပစ္သြားေသာ ေမြးကင္းစကေလး (ေက်ာ္ဟိန္း) ကို ႀကီးျပင္းသည္အထိ ပညာသင္ေကြၽးေမြးေစာင့္ေရွာက္ထားေသာ သုႆန္ေစာင့္ႀကီးအျဖစ္ ျမတ္ေလးက သ႐ုပ္ေဆာင္ထားသည္။ အခ်ိန္တန္အရြယ္ေရာက္ လူလားေျမာက္လာ ေသာေက်ာ္ဟိန္းကို မိဘအရင္းမ်ားက လာေရာက္ျပန္လည္ေတာင္းဆိုေသာအခါ ငယ္ငယ္ကတည္းက ေမြးစားခဲ့ေသာကေလးကို သံေယာ ဇဥ္ၿငိတြယ္ေနသျဖင့္ မေပးရက္၊မေပးျပန္လွ်င္လည္း ကေလး၏ဘ၀သည္ သုႆန္ထဲတြင္ေန သုႆန္ထဲ၌ပင္ ဘ၀ဆံုးသြားမည္ျဖစ္သည္။ ေပးလိုက္မွသာ မိဘအရင္းတို႔က ေရြဘံုေပၚတြင္ထားၿပီး ကေလးဘ၀ေကာင္းစားမည္။ သို႔ကလို ခ်ီတုန္ခ်တုန္ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္စဥ္းစားၿပီး ရင္ထဲတြင္မခ်ိေ၀ဒနာခံစားေနရပံုကို ပီျပင္စြာသ႐ုပ္ေဆာင္သြားရာ ၾကည့္ရသူတိုင္း ၀မ္းနည္းေၾကကြဲမ်က္ရည္က်ရသည္အထိ ျဖစ္ခဲ့ရေလ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အဆိုပါဇာတ္ကားတြင္ ျမတ္ေလးသည္ အမ်ဳိးသားဇာတ္ပို႔ဆုကို ထိုက္တန္စြာဆြတ္ခူးရရွိသည္ဟု ထင္ျမင္မိ ပါသည္။
ျမတ္ေလးသည္ ႐ုပ္ရွင္ဘက္၌သာ ထူးခြၽန္သည္မဟုတ္။ စာေပဂီတဘက္၌လည္း ေခသူမဟုတ္ပင္။ သူသည္ ကဗ်ာသမားစာ သမားလည္း ျဖစ္သည္။ ေတးေရးေတးဆိုဘက္၌လည္း ထင္ရွားသူျဖစ္သည္။ သူသည္ စာေပမွလာသူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သီခ်င္းအေရးအလြန္ေကာင္း သည္။ သူေရးစပ္သီကုံုးခဲ့ေသာ ေတးသီခ်င္းေပါင္း ၂၀၀ ခန္႔ရွိရာ ထင္ရွားသည့္သီခ်င္းမ်ားမွာ ေမတၱာစစ္ဆိုသည္မွာ၊ ေ၀းၿပီေမႊးရယ္၊ မခင္ ႏွင္းဆီ၊ မခင္ႏွင္းဆီရဲ႕ႏွင္းဆီ၊ မခင္ႏွင္းဆီရဲ႕ႏွင္း ဆီဇာတ္သိမ္း (မခင္ႏွင္းဆီသို႔ေပးစာကို ကိုတင္ကိုးေရးခဲ့သည္) ပန္းတိုင္းပြင့္ပါေစ၊ ပင္လံုထိပ္ထားဦး၊ ခ်စ္သက္ပိုင္၊ တစ္ရံေရာအခါက၊ ဘာပဲလုပ္ရလုပ္ရ စသည့္သီခ်င္းမ်ားသည္ ေရပန္းစားခဲ့သည္။ ယေန႔တိုင္ျပန္ဆိုေနရဆဲပင္မဟုတ္ပါေလာ။ ျမတ္ေလး၏သီခ်င္းမ်ားကို သူကိုယ္တိုင္သာမက ေမာင္ေမာင္ႀကီး၊ ကိုမင္းေနာင္၊ ကိုျမႀကီး၊ စႏၵရားခ်စ္ေဆြ၊ ခင္ ေမာင္လြင္၊ သန္း ေဖေလး၊ သုေမာင္၊ ျမင့္ျမင့္ခင္၊ လီလီၾကာညြန္႔၊ တင္တင္ျမ၊ တင္တင္လွ၊ စသည္တို႔က သီဆိုခဲ့ၾကသည္။
ျမတ္ေလးသည္ အသစ္အဆန္းကိုရွာေဖြလို၍ အဆင္အလာေဟာင္းမွလမ္းခြဲထြက္လိုသူလည္း ျဖစ္သည္။ ျမတ္ေလးသည္ ဇာတ္ကား နာမည္မ်ားကိုပင္ လူထုသံုးစကားလံုးမ်ားေရြး၍ သံုးစြဲတတ္သျဖင့္ သူ႔ဇာတ္ကားနာမည္မ်ားသည္ လူထုၾကား၌ေရပန္းစားခဲ့သည္။ သူ၏သီ ခ်င္းဆို၍ငိုရသည္။ ေသြးနဲ႔ ေခြၽးနဲ႔ ရင္းသည့္ေျမ၊ ငို၍ ရယ္၍ မရေသာ မ်က္ႏွာ၊ ခ်စ္သူကလ ကိုယ္ကည၊ သူမ်ားရီဖို႔ ကိုယ္ငိုမယ္၊ ပုဂံအလွရွာပံုေတာ္၊ ေရႊပန္းကန္ေပၚက်တဲ့မ်က္ရည္ စသည့္နာမည္မ်ားမွာ ပရိတ္သတ္ရင္ထဲကို စြဲၿငိေစခဲ့သည္။
ျမတ္ေလးကို ရန္ကုန္တစ္ဖက္ကမ္းခေနာင္တိုတြင္ အဖစတီးဘရားစာေရးႀကီး ဦးဘရွင္၊ အမိေဒၚမိုးလံုးမွ ၁၉၂၈ခု ဇူလိုင္လ ၂ ရက္၊ တနလၤာေန႔တြင္ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ ေမြးခ်င္းငါးဦးအနက္ စတုတၳေျမာက္ျဖစ္ၿပီး ငယ္မည္မွာ ေမာင္ေလးျဖစ္သည္။
ငယ္စဥ္က ခေနာင္တိုရြာဦးကု႑လ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ ေလးတန္းအထိ ပညာသင္ၾကားခဲ့သည္။ ယင္းေနာက္လမ္းမေတာ္ ေမာ္ တင္ေက်ာင္းတြင္ ေလးတန္းစာေမပြဲ၀င္ ေရာက္ေျဖဆိုသည္။ ျမတ္ေလး မူလတန္းေက်ာင္းသားဘ၀မွာပင္ ဒုတိယကမာၻစစ္ႀကီး (၁၉၃၉ - ၁၉၄၅) ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ ဆရာဦးဘေအး၊ ဆရာဦးျမေမာင္၊ စာတိုက္၀န္ေထာက္ဦးစံရင္တို႔ထံတြင္ ပညာကို ဆက္လက္သင္ယူသည္။ စနစ္တက် သင္ၾကားရျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ေပ။ ဆရာတစ္ဦးထံ တြင္ ဂဏန္းသခၤ်ာ၊ ဆရာတစ္ဦးထံတြင္ ျမန္မာစာ၊ ဆရာတစ္ဦးထံတြင္ အဂၤလိပ္စာစသည္ျဖင့္ သင္ယူရျခင္းမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ဆရာအားလံုးမွာ ေစတနာဆရာမ်ားသာျဖစ္သည္။ ေရနံဆီဖိုးမွ်ျဖင့္ သင္ၾကားေပးၾကျခင္းျဖစ္သည္။
သို႔ကလို ပညာသင္ၾကားေနစဥ္မွာပင္ ဒလၿမိဳ႕သန္းေခါင္စာရင္း႐ုံး၌ ေအာက္တန္းစာရင္း ၀င္လုပ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ (ပန္းဆိုး တန္းလမ္း) ေထာက္ပံ့ေရး႐ုံး၌ အလုပ္၀င္လုပ္သည္။ ထိုအခ်ိန္ကပင္ ျမတ္ေလးသည္ စာေပအႏုပညာႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ တၿပိဳင္တည္း စမ္းေလွ်ာက္ေနသည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။
ေယာက္ဖ၀မ္းကြဲေတာ္သူ တေယာ၀ိဇၹာကိုေအးကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ သူ႔ဂီတတမ်ဳိးေစ့ကို သေႏၶတည္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္က ကိုေအးသည္ ဒရမ္ တီး၀ိုင္းတည္ေထာင္ထားသည္။ ျမတ္ေလးသည္ ဇာတ္၊ ႐ုပ္ေသး၊ ကြက္စိပ္ပြဲမ်ားသို႔လည္း လက္လွမ္းမီသမွ် ေလ့လာဆည္းပူးသည္။ သူသည္ စာေပ၊ ဂီတေပၚ ျမတ္ႏိုးတြယ္တာစိတ္ရွိသလို ႏိုင္ငံေရး၌စိတ္ပါ၀င္စားသည္။ ေထာက္ပံ့ေရး႐ုံးတြင္ စာေရးအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေန စဥ္မွာပင္ သမဂၢအဖြဲ႕၀င္အျဖစ္ ပါ၀င္လႈပ္ရွားခဲ့သည္။ ထို႔အျပင္ ခေနာင္တိုၿမိဳ႕နယ္ ဗလစလူငယ္ျပန္ၾကားေရးမွဴးအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
သို႔ကလို စာေပဂီတႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးတို႔၌သာ အခ်ိန္ေပးေနသည့္အတြက္ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲကို ႏွစ္ခါခ်ခဲ့ရသည္။ ထို႔ေနာက္ ညေက်ာင္း တက္ရင္း ဆက္လက္ေျဖဆိုရာမွ အသက္၂၃ ႏွစ္အရြယ္ ၁၉၅၁ တြင္ ေဆာ္လမြန္ေက်ာင္းမွ ဆရာႀကီးဘဆူးထံတြင္ ဆက္လက္ပညာ ဆည္းပူးသည္။ ယင္းေက်ာင္းမွ ဆယ္တန္းေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ၁၀ တန္းေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ ျမတ္ေလးသည္ အလုပ္တစ္ဖက္ျဖင့္ပင္ သက္ႀကီးတကၠသိုလ္တြင္ ဆက္လက္ပညာသင္ယူသည္။ ထိုစဥ္မွာပင္ ဂီတပညာကိုေလ့လာသည္။ သူသည္ ဆရာဂ်ဴဗလီစိန္ထံတြင္ အဆိုသေဘာႏွင့္ သီခ်င္းေရးနည္းမ်ား ေလ့လာသင္ယူခဲ့သည္။ ေအး၀မ္းခင္ေမာင္၊ စႏၵရားသီဟ၊ ဒံုမင္းလႈိင္ထင္တို႔ထံမွ ဂီတသံစဥ္ကို ဆည္းပူးသည္။ ဆရာေရႊျပည္ေအး၊ ဂီတနက္သန္ကို ေစာညိန္း၊ ဂီတာအုန္းလြင္၊ စႏၵရားကိုမ်ဳိးလႈိင္၊ စႏၵရားခ်စ္ေဆြ၊ ဂီတလုလင္ေမာင္ကိုကို၊ ဗိုလ္က ေလးတင့္ေအာင္၊ စာေရးဆရာေအာင္လင္းတို႔ထံမွ ဂီတအေျခခံေကာင္းမ်ားရရွိခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
ယင္းေနာက္ အေရွ႕ပိုင္းတူရိယာအဖြဲ႕ႏွင့္နီးစပ္သြားၿပီး ထို၀ိုင္းအတြက္ သီခ်င္းမ်ားေရးေပးရသည္။ ျမတ္ေလး၏သီခ်င္းမ်ားသည္ ျမန္မာ ဆန္၍ သံစဥ္ေျပျပစ္သည္။ သီခ်င္းစာသား အဓိပၸါယ္လည္း ေလးနက္၍ အေတြးအေခၚဆန္းသစ္သည္။ ျမန္မာ့ဂီတေလာက၌ ျမန္မာအသံ မွ ဓာတ္ျပားရ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္လာေအာင္ အေတာ္ႀကိဳးပမ္အားထုတ္ယူရသည္။ ျမတ္ေလးသည္ ဓာတ္ျပားရေတးအေတာ္မ်ားမ်ားကို ေရးသားဖန္တီးႏိုင္ခဲ့သည္။ သူသည္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္၀င္ေတးမ်ားကိုလည္း ေရးသားခဲ့သည္။ အခ်ဳိ႕ကို ကိုယ္တိုင္သီဆိုသည္။ ျမတ္ေလးသည္ ဂီတေလာကတြင္ စႏၵရားခ်စ္ေဆြႏွင့္ အတြဲမ်ားသေလာက္ အခ်ဳိ႕သီခ်င္းမ်ားကို ပူးတြဲေရးသားခဲ ေလသည္။
ျမတ္ေလးေရးစပ္သီကံုး၍ စတင္သီဆို အသံလႊင့္ခဲ့ေသာေတးမွာ ‘ေမတၱာအင္အား’ ျဖစ္သည္။ တိုက္ပြဲ၀င္ေက်ာင္းသားတစ္ဦး သီခ်င္းမ်ား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသည္ အေပါင္းလကၡဏာ၊ ဧရာ၀တီငိုသံ၊ ဒို႔ၾကားရသည္၊ ေဘာ္လဂါနဒီ-ဧရာ၀တီေတးမ်ားအျဖစ္ တ႐ုပ္ျဖဴဆန္႔က်င္ေရးသီခ်င္း မ်ားျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေမတၱာစစ္ဆုိသည္မွာ၊ လက္ေဆာင္မြန္၊ ေ၀ေလေလ၊ ထာ၀စဥ္အခ်စ္၊ မစၥ၀ီစကီ၊ ကျပားမေလးဂိုရာရမ္၊ သီခ်င္းဆို၍ငိုရသည္၊ သည္ဇာတ္သည္တြင္ဆံုးၿပီကြယ္ႏွင့္ စစ္ကိုေမာင္းထုတ္ၾကစို႔ သီခ်င္းမ်ားကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ေရးစပ္သီဆိုခဲ့သည္။ အျခားဂီတစာဆိုမ်ားေရးသား၍ ျမတ္ေလးသီဆိုခဲ့ေသာ သီခ်င္းမ်ားမွာ မနည္းလွေပ။ ယင္းတို႔အနက္ ကေလးေခ်ာ့ (ရင္မွာပ်ဳိးေသာ ဇာတ္ ကားအတြက္ ဆရာေရႊျပည္ေအးေရးခဲ့သည့္သီခ်င္း) သီခ်င္းသည္ ထင္ရွားသည္။
ျမတ္ေလးသည္ စာေပ၀ါသနာပါသူလည္းျဖစ္ရာ ဂီတစာဆိုေတာ္မ်ားအေၾကာင္းကို လည္း စာနယ္ဇင္းမ်ား၌ ေရးသားသည္။ ယင္းတို႔အနက္ ဆရာေရႊျပည္ေအး၏ ဂီတစြမ္းရည္အ ေၾကာင္းကို ‘ေရႊေအာင္လံ’ မဂၢဇင္းတြင္ တစ္ႏွစ္နီးပါးမွ် အခန္းဆက္ေဆာင္းပါးမ်ားေရးသားသည္။ စာေရးဆရာ၊ ဂီတစာဆိုေအာင္လင္းအေၾကာင္းကိုလည္း ‘႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ’ မဂၢဇင္း တြင္ အခန္းဆက္ေရးသားသည္။ တေယာထိုး အလြန္ ေကာင္းသူ စာေရးဆရာ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္အေၾကာင္းႏွင့္ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္အေၾကာင္းကိုလည္း ႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္းတြင္ (၈) လၾကာမွ် အခန္းဆက္ေရးခဲ့သည္။
ျျမတ္ေလးေရးခဲ့သည့္၀တၳဳမ်ားတြင္ အေၾကာင္းအရာအသစ္၊ အေတြးအေခၚသစ္၊ အယူအဆအသစ္မ်ားကို တင္ျပေလ့ရွိသည္။ သူေရးခဲ့ သည့္ ၀တၳဳမ်ားအနက္ ေဆးစက္မက်ေသးေသာ အျဖဴ၊ မီးေရာင္ေအာက္ကအေမွာင္၊ ငွက္ခတ္သမားဘက်ား၊ ဆံၿမိတ္လည္းေျပ ပန္း လည္းေႂကြ၊ ဇရာႏွင့္ေဗဒါအနမ္းတို႔မွာ ထင္ရွားသည္။
ျမတ္ေလးသည္ ဆရာဦးဉာဏထံ ခ်ဥ္းကပ္၍လည္း ဇာတ္ညြန္းေရးနည္းကို နည္းခံခဲ့ သည္။ ေက်ာင္းသားဘ၀က ၀ါသနာတူလူငယ္မ်ားႏွင့္တြဲ၍ အရပ္ျပဇာတ္မ်ားကို စတင္ကျပခဲ့ သည္။ အဆိုပါျပဇာတ္မ်ား၌ သူကိုယ္တိုင္ဒါ႐ုိက္္တာမင္းသားေနရာယူ ကျပခဲ့ေသာ ဒို႔အိမ္ႀကီး၊ ယမေန စသည့္ျပဇာတ္မွာ ထိုစဥ္က ပရိသတ္အႀကိဳက္ေတြ႕ခဲ့သည့္ ျပဇာတ္မ်ားျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ တကၠသိုလ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ ျမတ္ေလး သည္ တကၠသိုလ္အႏုပညာအသင္း၌ ပါ ၀င္လႈပ္ရွား၍ သူ႔အႏုပညာအရည္အေသြးကုိ ျပသခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ဥပစာေအာက္ တန္းစာေမးပြဲကို ၅ ႀကိမ္ေျမာက္ေျဖဆိုမွ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။
ျမတ္ေလးစာေမးပြဲက်သည္မွာ အဆန္းမဟုတ္ေပ။ အခ်ိန္ျပည့္ အႏုပညာ လႈပ္ရွားမႈမ်ား ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ေနသူျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀ ေက်ာင္းသားပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ျမတ္ေလးေရးသား၍ ကျပခဲ့ ေသာျပဇာတ္မ်ားမွာ ညီမေလးမာလာ၊ ဆံၿမိတ္လည္ေျပ ပန္းလဲေႂကြ၊ ၁၃၀၀ ျပည့္အေရးေတာ္ပံု စသည္တို႔ျဖစ္သည္။
သက္ႀကီးတကၠသိုလ္မွ စာေမးပြဲေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးဘဏ္တြင္ အႀကီးတန္းစာေရး၊ စတင္လုပ္ ကိုင္ခဲ့သည္။ ၆ လအၾကာတြင္ လက္ေထာက္ႀကီးၾကပ္ေရးမွဴးရာထူး တိုးျမႇင့္ခံရသည္။ ယင္းဘဏ္တြင္ ၂ ႏွစ္ခြဲခန္႔ထမ္းရြက္ၿပီးေနာက္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသို႔ ေျခစံုပစ္၀င္ခဲ့သည္။
႐ုပ္ရွင္ေလာကသို႔ ဓနဂုဏ္၊ ငအ၊ ေမႊး၊ သစၥာရွင္၊ ျမတ္ႏိုးသူ၊ အရိုင္းစပယ္၊ ဪ ေယာက္်ား႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားတြင္ ေတးဂီတတာ၀န္ခံအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ ထိုအေတြ႕အၾကံဳမ်ားသည္ ေနာင္တြင္ ျမတ္ေလးအား ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္မႈဘက္၌ မ်ားစြာအေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
ျမတ္ေလး၏ ပြဲဦးထြက္႐ုိက္္ကူးခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွာ ‘ပင္လံုထိပ္ထားဦး’ ျဖစ္သည္။ ပင္လံုထိပ္ထားဦး ဇာတ္ကား၏ဇာတ္ညြန္းႏွင့္ဒါ႐ုိက္္တာမွာ ျမတ္ေလးပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းဇာတ္ကား၏ဦးတည္ခ်က္မွာ ပေဒသရာဇ္ဆန္႔က်င္ေရး အေျခခံဇာတ္လမ္းျဖစ္သည္။ ယင္းကား ကိုသံုးသပ္၍ ၀ါရင့္ဒါ႐ုိက္္တာအားလံုးလိုလိုက ျမတ္ေလးကို အရည္အခ်င္းရွိေသာဒါ႐ုိက္္တာအျဖစ္ လက္ခံခဲ့ၾကသည္။ ျမတ္ေလး႐ုိက္္ ကူးေသာ ဇာတ္ကားတိုင္းလိုလိုမွာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္သမိုင္းတြင္ အထင္ကရေနရာတြင္ မွတ္တမ္းတင္ျခင္းခံရသည္။
ျမတ္ေလးသည္ စိတ္ႀကိဳက္အမူအယာကို မွန္မွာၾကည့္၍ကိုယ္တိုင္ ေလ့က်င့္သည္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ေသာအခါ ဇာတ္ေကာင္စ႐ုိက္္လိုက္၍ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အခန္းမ်ားတြင္ အမူအယာ မ်ားကုိ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္ေလး၏အမူအယာမ်ားမွာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား တစ္ကားႏွင့္တစ္ကား မတူဘဲ အျမဲတမ္းဆန္းသစ္၍ေနသည္။
စကားေျပာေကာင္းသူပီပီ ‘ပန္းပန္လ်က္ပါ’ ဇာတ္ကားတြင္ ျမတ္ေလးသည္ ျမန္မာဆန္ဆန္ တိုက္ပံုကေလး၀တ္လ်က္ ေဆးတံခဲကာ မ်က္ခံုးကေလးပင့္၍ စကားေျပာဟန္မွာ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိတ္သတ္၏ရင္ထဲတြင္ အရိပ္ထင္စြဲက်န္ရစ္ခဲ့ေသာ အမူအယာမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ယင္း ဇာတ္ကား၌တကၠသိုလ္ေက်ာင္းဆရာ ကိုေက်ာ္စိန္(ျမတ္ေလး) က အၿငိမ့္မင္းသမီးမေဗဒါ (ၾကည္ၾကည္ေဌး) အိမ္လာေတြ႕၊ အေၾကာင္းအရင္းမွာ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ကိုေစာထြန္း (ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း) က ခ်စ္သူမေဗဒါကို လက္မထပ္ဘဲ ဂုဏ္ႀကီးရွင္ ခင္မမ(ေဘဘီႏြဲ႕) ကို မဂၤလာေဆာင္သြား၊ မေဗဒါကို မယူရေကာင္းလားဟု ကိုေက်ာ္စိန္က က႐ုဏာေဒါသျဖင့္ ခံစားမႈအျပည့္ျဖစ္ေျပာရာ မေဗဒါက ‘ဒါျဖင့္ ဆရာ က်မကို လက္ထပ္ယူႏိုင္မလား’ ယင္းတြင္ ျမတ္ေလး က ‘ဗ်ာ’ ဟု ျပန္ေျပာရာ ထိုအေျပာစကားတို႔သည္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိတ္သတ္အတြက္ ရင္ခုန္သြားခဲ့ရေသာ စကားေျပာခန္းမ်ားပင္ျဖစ္သည္။

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...