Tuesday, September 20, 2016

"တရားထိုင္တဲ့အခါ.. အတိတ္ဘဝက အေၾကာင္းေတြ ျမင္တဲ့သူမ်ားအတြက္"

ခႏၶာ-၅ပါး တစ္ဦး

မိမိတို ့ရဲ ့သံသရာ ဝဋ္ဆင္းရဲကေန လြတ္ေျမာက္ဖို ့အတြက္ ဝိပႆနာ ကို က်င့္ၾကံ အားထုတ္ေနၾကတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအတြင္း ဉာဏ္စဥ္ေတြ အေတာ္ေပါက္ေျမာက္လာၾကတာ တို ့၊ တစ္ခ်ိဳ ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာလည္း မိမိတို ့စိတ္ခ်ရတဲ့ အေနထားကို ေရာက္ရွိသြားၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္လာၾကလို ့စတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ အသီးသီးေတြမွာ တစ္ခ်ိဳ ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ တရားရႈမွတ္ေနတဲ့အခ်ိန္ မိမိရဲ႕ ဟိုးအယင္ အတိတ္ဘဝ ကို ျပန္ျမင္တာေတြ ရွိၾကပါတယ္။

အဲဒီလို ျပန္ျမင္ၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ ျပသနာအေနနဲ ့ဝိပႆနာ အားထုတ္လို ့အေတာ္အတန္အဆင့္ေရာက္ေနၿပီးျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တို ့က ေပၚလာတဲ့ အတိတ္ဘဝ ကို လည္း ရႈလို ့ရသလားဆိုတဲ့ ျပသနာပါ ။မိမိတို ့တရားစတင္ အားထုတ္စဥ္ကတည္းက သိထားတာက ဝိပႆနာ ဆိုတာ ပစၥဳပၸန္မွာ ေပၚတာ ကို ရႈရမယ္ဆိုတာ သိထားတဲ့ အေလ်ာက္၊ ေပၚတာကို ဘဲ ရႈခဲ့ၾကလို ့လည္း အထိုက္ေလ်ာက္ ျဖစ္လာၾကပါၿပီ။
ဒါေပမဲ့ အခုလို အေျခေနမ်ိဳး ၾကံဳေတြ ့လာခဲ့ရင္ ဒါမွမဟုတ္ အခုႀကံဳေတြ ့ေနဆဲ ျဖစ္တဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ဟာ ဘယ္လို ေျဖရွင္းမလဲဆိုတဲ့ နည္းကို သိရွိၾကေစရန္ အတြက္ ဖတ္ရႈထားဘူးတဲ့ ဆရာေတာ္ "ဓမၼဒူတ အရွင္ေဆကိႏၷ" ေျဖၾကားထားတဲ့ တရားသင္တန္းအေမးေျဖေတြ ထဲ ကေန ေကာက္ႏႈတ္ၿပီး ေရးသားကာ ဓမၼဒါနျပဳလိုက္ပါတယ္။
ဒီအေၾကာင္းရာကို မေရးသားခင္မွာ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ဦးစြာပထမ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ရွိေကာင္းရွိမွာပါ...။အဲဒီလို ရွိႏိုင္တဲ့ ေမးခြန္းေတြကေတာ့..
ဝိပႆနာ အားထုတ္လို ့တရားထိုက္တဲ့ အခါမွာ အတိတ္ဘဝ ေတြ ကို ျမင္ႏိုင္ပါသလား?
အဲဒီလို အတိတ္ဘဝ ေတြကို ျမင္တာဟာ ဝိပႆနာဉာဏ္ နဲ ့ ဆိုင္ပါသလား?
ၿပီးေတာ့..
ဝိပႆနာတရားဟာ "အတိတ္ဘဝ "ကို ျမင္တဲ့အခါ ရႈလို ့ရပါသလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြပါဘဲ။
အတိတ္ဘဝ ကို ျမင္ႏိုင္ပံုေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
"ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိ" လို ့ေခၚတဲ့ အဘိဉာဏ္ ရလာလို ့ေရွးဘဝေတြ မွာ ေနခဲ့ဘူးတဲ့ "ခႏၶာအစဥ္၊ အမ်ိဳးအႏြယ္၊ အမည္နာမ" စတာေတြကို ျမင္ႏိုင္တာမ်ိဳးေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဉာဏ္ေတာ္ႀကီးထဲမွာ ပါဝင္ပါတယ္။
ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ဟာ အစြမ္းတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အတိတ္ဘဝ အေၾကာင္းေတြကို ျမင္လာတာမ်ိဳးလည္းရွိတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ ့ဆို ကေလးဘဝ က စကားေျပာတတ္ခါစ အရြယ္မွာ ယခင္အတိတ္ဘဝက မိမိရဲ ့သက္ဆိုင္တဲ့ အေၾကာင္းေတြ ေျပာလာၿပီး အရြယ္ေရာက္လာမွ ေမ့ေလ်ာသြားၾကသူေတြလည္းရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့လည္း အရင္တုန္းကေတာ့ သူလို ကိုယ္လို သာမန္ပုဂၢိဳလ္ပါဘဲ၊ အသက္ရြယ္ရလာလို ့တရားက်င့္ၾကံအားထုတ္ေတာ့မွဘဲ အဲဒီလို အတိတ္ဘဝေတြ ကို ျပန္ျမင္လာတာတို ့ေတြ လည္း ရွိၾကပါတယ္။
အဲဒီလိုပါဘဲ အတိတ္ဘဝက ျမဳပ္ႏွံထားတဲ့ ေရႊအိုးေတြကို ေဖာ္ထုတ္ျပႏိုင္တာမ်ိဳးလို စာေပက်မ္းကန္ေတြမွာလည္း ပါရွိပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ တျခား တျခားေသာ လူမ်ားကူညီလို ့အတိတ္အေၾကာင္းသိႏိုင္တဲ့ သာဓက ေတြ လည္းမ်ားစြာရွိပါတယ္။
ေနာက္ၿပီး ကိုယ္ပိုင္ စိတ္စြမ္းအားနည္း မ်ိဳးမ်ိဳး နဲ ့သိႏိုင္တာလည္းရွိပါေသးတယ္။အတိတ္အေၾကာင္းကို သာမာန္အမွတ္ရလို ့သိတာမ်ိဳး၊ ဘုရားရွင္တို ့ရဲ ့ဉာဏ္ေတာ္ႀကီးေတြနဲ ့သိတာမ်ိဳးေတြလည္းရွိပါတယ္။
ကိုယ္ပိုင္စိတ္စြမ္းအားဆိုတာက ခုနေျပာခဲ့သလို ပင္ကိုယ္ေမြးရာပါအသိမ်ိဳး၊အမွတ္သညာ နဲ ့သတိအားေကာင္းခဲ့မႈေတြေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ " ဇာတိႆရဉာဏ္" လို ့ေခၚတဲ့ လူဝင္စား ဆိုတဲ့ အသိမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
ဒါမွမဟုတ္.
မိမိရဲ ့စိတ္ကို ဖံုးလႊမ္းကာဆီးထားတဲ့ " နီဝရဏ"ေတြ၊
လိုခ်င္မႈ......................."ကာမစၧႏၵ"
အလိုမက်မႈ................. " ဗ်ာပါဒ"
အိပ္ခ်င္ငိုက္ျမည္းမႈ......." ထိနမိဒၶ "
စိတ္ျပန္႔လႊင့္မႈ............... " ဥဒၶစၥ "
ပူပန္မႈ.......................... " ကုကၠဳစၥ"
သံသယရွိမႈ................... " ဝိစိကိစၥ "
မသိမႈ............................ " အဝိဇၨာ "
ဆိုတဲ့ အတားအဆီးေတြ မရွိတဲ့ အခိုက္မွာလည္း ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
ဒီလို ျမင္မႈေတြဟာ မ်က္စိမွိတ္ထားမွျမင္တာမဟုတ္ပါဘူး။ မ်က္စိဖြင့္ထားလည္းပဲ ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္မ်ိဳးက...
အတိတ္ဘဝအေၾကာင္းေတြကို မစဥ္းစားလိုက္ရဘဲ နဲ ့အလိုလို ေပၚလာလို ့သိလိုက္၊ ျမင္လိုက္ ရတာရယ္၊ စဥ္းစားလို ့ေပၚတာရယ္ ဆိုတာလည္း ရွိပါေသးတယ္။ ဒါကေတာ့ သတိအမွတ္ရမႈ အားေကာင္းခဲ့လို ့၊အမွတ္သညာ အားႀကီးခဲ့လို လို ့ဆိုခ်င္ပါတယ္။
မစဥ္းစားလိုက္ရဘဲနဲ ့ အလိုလိုဆိုတာကေတာ့ ဗုဒၶတရားေတာ္မွာ ဒီအယူဆမ်ိဳးကိုေတာ့ လက္မခံပါဘူး။ ဘာလို ့လည္းဆိုေတာ့ မသိလို ့သာ အလိုလို လို ့ဆိုရေပမယ့္ အေၾကာင္းတရားကင္းၿပီး ေပၚလာတယ္ ဆိုတာ မရွိလို ့ပါဘဲ။
အတိတ္ဘဝ သံသရာအစဥ္ မွာ မျမင္ဘူး၊ မေတြ ့ဘူူးခဲ့တာဟာ "နိဗၺာန္" တစ္ခုတည္းပါလို ့ဆိုတာ ေသခ်ာေပါက္ေျပာႏိုင္ပါတယ္။
က်န္တဲ့ အာရံုေတြကေတာ့ ေတြ ့ခဲ့ဘူးၾကပါတယ္။ဘာလို ့လည္းဆိုေတာ့ ေလာကသံသရာထဲမွာ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာက်င္လည္ခဲ့ရတဲ့ ဘဝေပါင္း၊အခ်ိန္ေပါင္းမ်ားစြာရွိခဲ့လို ့ပါဘဲ။ အဲဒီလို က်င္လည္ခဲ့ၾကစဥ္အခါက ေတြ ့ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ အာရံုေတြကို သညာမွတ္သားမႈ၊ သတိအမွတ္ရမႈေတြနဲ ့စုေဆာင္းခဲ့တဲ့ အာရံုပံုရိပ္ေတြဟာ အေၾကာင္းဆံုလို ့ျပန္ေပၚခြင့္ရွိတာနဲ ့တစ္ၿပိဳင္နက္ ေပၚလာၾကတဲ့သေဘာပါဘဲ။ ဒီသေဘာကို မသိလို ့သာ မစဥ္းစားဘဲ အလိုလိုေပၚတယ္လို ့ဆိုၾကတာပါ။
စဥ္းစားလို ့အာရံုေတြ ေပၚတာလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။
အခုဒီစာဖတ္ေနတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြ အေနနဲ ့ေျပာၾကပါစို ့..ငယ္ငယ္တုန္းက သၾကၤန္က်ခါနီးၿပီဆိုရင္ ေပ်ာ္ခ်င္ပါးခ်င္တဲ့ စိတ္ကေလး ျဖစ္ခဲ့ဘူးပါတယ္၊ေပ်ာ္လည္းေပ်ာ္ခဲ့ၾကဘူးပါတယ္။ ဒီလိုေျပာလိုက္လို ့အတိတ္သၾကၤန္ကို ျပန္ၿပီး အမွတ္ရသြားပါတယ္၊ အဲဒီတုန္းက သညာ နဲ ့မွတ္သားခဲ့တဲ့ အာရံုအမွတ္အသားေတြဟာ ျပန္ေပၚလာပါတယ္။အာရံုေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးဟာ အရင္ေတြ ့ၾကံဳခဲ့ဖူးတဲ့အတိုင္း တစ္ေသြမတိမ္း ပံုစံတူျပန္ေပၚလာပါတယ္။ မိမိရဲ ့စိတ္ကလည္း ဒီအာရံုေတြကို ျပန္ျမင္ၿပီး အဲဒီငယ္ငယ္တုန္းက စိတ္မ်ိဳးျပန္ျဖစ္သြားပါတယ္။
ဒီေတာ့ အဲဒီတုန္းက အသက္အရြယ္၊ အေျခအေန၊ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုဘဲ လက္ခံၿပီး ျပံဳးစရာေတြၾကံဳရင္ ျပန္ၿပီး ျပံဳးမိပါတယ္။ ေၾကကြဲစရာေတြ ေပၚရင္လည္း ျပန္ၿပီးေၾကကြဲမိၾကပါတယ္။အတိတ္အာရံုေတြ ဆိုတာ အသိမကပ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ဒါကေတာ့ စဥ္းစားလို ့အတိတ္ဘဝ အာရံုေပၚတဲ့ သေဘာေျပာတာပါ။ အေဖ နဲ ့အေမ ကို စဥ္းစားရင္ အေဖ နဲ ့အေမ ရဲ ့အာရံုေတြဟာ အရင္က မွတ္သားခဲ့တဲ့အတိုင္း ျပန္ေပၚလာပါတယ္။မိမိစဥ္းစားခ်င္တာေတြ စဥ္းစားၿပီး စျမံဳ ့ျပန္လို ့လည္း ရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ စဥ္းစားလို ့အတိတ္ကို ျမင္တဲ့သေဘာပါ။
ဒါ့အျပင္ အရင္တုန္းက "ငါရွင္ဘုရင္ ျဖစ္ခဲ့တယ္နဲ ့ တူတယ္" ဆိုတဲ့ စိတ္၊ ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္ မသိလိုက္တဲ့ စိတ္က ပံုေဖၚေပးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ရွင္ဘုရင္ပံုနဲ ့မိမိကိုယ္မိမိ ျပန္ျမင္တာမ်ိဳးေတြ၊ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြကို စိတ္ကူးနဲ ့ပံုေဖာ္တာေတြလည္း ရွိေသးတယ္ဆိုတာ နားလည္ထားေစခ်င္ပါတယ္။
ဒါကေတာ့အတိတ္အေၾကာင္းကို သာမာန္အမွတ္ရလို ့သိတာမ်ိဳး နဲ ့သက္ဆိုင္တဲ့ သေဘာေတြပါ။
ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ ့ သဗၺညဳတဉာဏ္၊ ပုေဗၺနိဝါသာႏုႆတိ ဉာဏ္ေတာ္ႀကီးနဲ ့သိျမင္တာကေတာ့ျဖင့္ အဆင့္ျမင့္လြန္းပါတယ္။ အမွန္အတိုင္းလည္း သိျမင္ပါတယ္။
တခ်ိဳ ့ေတြ သိျမင္တာက အဆင့္နိမ့္တာေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။မမွန္ကန္ဘဲ စိတ္အထင္နဲ ့ျမင္တာမ်ိဳးေတြလည္းရွိတတ္ပါတယ္။ အဆင့္နိမ့္အတိတ္ဘဝ ျမင္မႈဆိုတာ အခ်ိန္ကာလ အားျဖင့္ ေနာက္ျပန္ေရတြက္ရင္ ကမ႓ာ(၄၀)ကို ျမင္ႏိုင္ၾကပါတယ္။တစ္ကမ႓ာမွာ ဘဝေပါင္း ဘယ္ေလာက္ေနခဲ့ရတယ္ဆိုတာက မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားျပားလွပါတယ္။ကမ႓ာ(၄၀)ရဲ႕ဘဝဆိုေတာ့ စဥ္းစားသာၾကည့္ပါ။
ဒီေလာက္မ်ားတဲ့ ဘဝေပါင္းကို ျမင္ေတြ ့ႏိုင္တဲ့ အသိဉာဏ္ပင္လွ်င္ အဆင့္နိမ့္လြန္းပါတယ္..တဲ့။ဘာလို ့လည္းဆိုေတာ့ အယူေျဖာင့္မွန္မႈ မရွိၾကေသးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြသည္ပင္လွ်င္ အဲဒီေလာက္ ကမ႓ာေလးဆယ္ထိ ျပန္ျမင္ႏိုင္ပါတယ္.. တဲ့။
ဒါကေတာ့ အတိတ္ဘဝ ကို ျပန္ျမင္တာ နဲ ့ပတ္သက္လို ့ရွင္းျပတာပါ။
ဘာဝနာ တရားအားထုတ္ၾကတဲ့ ေနရာမွာ အတိတ္ဘဝကို ျမင္လည္းျမင္ႏိုင္မယ္၊ မျမင္လည္းမျမင္ႏိုင္ပါဘူး။ ျမင္ျပန္ေတာ့လည္း မွန္လည္းမွန္ႏိုင္တယ္၊ မမွန္လည္းမမွန္ႏိုင္ပါဘူး။ ဝိပႆနာအားမထုတ္တဲ့ လူေတြလည္း ထို ့အတူပါဘဲ။ျမင္တဲ့လူျမင္တယ္၊ မျမင္တဲ့လူမျမင္ပါဘူး။
ေနာက္ထပ္ အတိတ္ဘဝကို ျမင္တာ ဝိပႆနာ ဉာဏ္နဲ ့ဆိုင္သလား ဆိုတာ ရွင္းျပပါအံုးမယ္။
အတိတ္ဘဝ အတိတ္အာရံုဆိုတာ ပံုသဏၭာန္၊အရြယ္အစား၊အေရာင္အဆင္းဆိုတာေတြ ပါဝင္ေနပါတယ္။ ဟိုတုန္းကဆိုတဲ့ အတိတ္ကာလ အခ်ိန္ေတြပါဝင္ေနပါတယ္။ သတၱဝါ ပညတ္အာရံုေတြ ျဖစ္တဲ့ ဒီအာရံုေတြကို ျမင္ေနသမွ်၊ စြဲယူထားသမွ်၊ ပရမတ္အာရံု၊ ႐ုပ္ နာမ္အာရံုတစ္ခုခုဟာ မထင္ရွားႏိုင္၊မေပၚႏိုင္ပါဘူး။ဉာဏ္မွာလည္း မျမင္ႏိုင္ပါဘူး။
အတိတ္ ပညတ္ အာရံုေတြကို ျမင္ေနတဲ့အခိုက္ ဝိပႆနာဉာဏ္ကို နီဝရဏကိေလသာ တစ္ခုခုက ဖံုးအုပ္ထားၿပီး ပရမတ္အာရံုကို ပညတ္အာရံုက ကာကြယ္ထားလိုက္ပါၿပီ။ ဝိပႆနာဉာဏ္ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ အတိတ္အာရံုေကာင္းကို ျပန္ေတြ ့ၿပီး ေလာဘကိေလသာ၊အတိတ္အာရံုမေကာင္းတာကို အာရံုျပဳၿပီး ေဒါသကိေလသာ၊ အတိတ္အာရံုရဲ ့သေဘာကို ေသခ်ာမသိႏိုင္တဲ့ ေမာဟကိေလသာဆိုတာေတြ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။
အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လို ့အတိတ္အာရံုေပၚခဲ့ရင္လည္း အာရံုေကာင္းတာကို ေလာဘအျဖစ္မခံဘဲ သံေဝဂဉာဏ္၊ အာရံုမေကာင္းတာကို ေဒါသအျဖစ္မခံဘဲ သံေဝဂဉာဏ္ ရဖို ့အေရးႀကီးပါတယ္။ သံေဝဂဉာဏ္ ရၿပီဆိုရင္ မသိမႈေမာဟဆိုတာလည္း ခဏခြာေျပးေနပါတယ္။
သံေဝဂဉာဏ္ဆိုတာ သံသရာအေၾကာင္းေတြကို သိျမင္ျမင္ၿပီး ဉာဏ္ပါတဲ့ ထိတ္လန္ ့မႈကို ေခၚတာပါ။ သံသရာကိုေၾကာက္စိတ္၊ ကိေလသာေတြ ကို ရြံ ့မုန္းစိတ္ေတြ အားေကာင္းလာတဲ့ ဉာဏ္ ကို ေခၚပါတယ္။
အတိတ္ဘဝကို ျမင္ရင္ သံေဝဂဉာဏ္မ်ိဳးေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ျဖစ္ဖို ့ကလည္း အတိတ္ကို ျမင္တာနဲ ့ပတ္သက္လို ့သေဘာက်၊ ဝမ္းသာ၊ သူမ်ားေတြထက္ ငါကသာတယ္ ဆိုတဲ့စိတ္ဓာတ္မ်ိဳးေတြ မရွိမွသာ သံေဝဂဉာဏ္ ေပၚႏိုင္တာပါ။
သံသရာေၾကာက္စိတ္၊ ကိေလသာရြံ ့မုန္းစိတ္ သံေဝဂဉာဏ္ အစစ္ရၿပီဆိုရင္ေတာ့ ဝိပႆနာဉာဏ္အတြက္ အေထာက္ကူေကာင္းရပါၿပီ။ဝိပႆနာဉာဏ္ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို ေပၚလာႏိုင္ပါၿပီ။ ဒါကေတာ့ အတိတ္ဘဝ ကို ျမင္တာဟာ ဝိပႆနာဉာဏ္နဲ ့ဆိုင္သလားဆိုတာကို ရွင္းျပတာပါ။
ေနာက္တစ္ခု....
ဝိပႆနာ တရားဟာ အတိတ္ကို ရႈလို ့ရပါသလား ဆိုတာပါ။
အခုေလာက္ရွင္းျပတာနဲ ့အေျဖထြက္ေလာက္ပါၿပီ။ဒါေပမယ့္ ထပ္ရွင္းျပပါအံုးမယ္။
"အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္" အာရံု သံုးမ်ိဳးစလံုး ကို ရႈလို ့ရတယ္ လို ့ယူဆၾကပါတယ္။
ဝိပႆနာရဲ ့အာရံုဟာ ပစၥဳပၸန္ လို ့သာ လက္ခံတာလည္း ရွိၾကပါတယ္။
ဝိပႆနာ ဉာဏ္ဟာ ႐ုပ္အာရံု၊ ဒါမွမဟုတ္ နာမ္အာရံု တစ္ခုခုကိုသာ အာရံုျပဳပါတယ္။ ေလာဂီပရမတ္ အာရံု ရဲ ့သေဘာကိုသာသိပါတယ္။
အတိတ္က အေၾကာင္းေတြ ျပန္ၿပီးေပၚလာတဲ့အခိုက္ ဒီအာရံုေတြဟာ မွတ္သားခဲ့ဘူးတဲ့ သညာ၊ အမွတ္ရလိုက္တဲ့ သတိေၾကာင့္ ေပၚလာတဲ့ အတိတ္အာရံု၊ အတိတ္အေၾကာင္းအရာေတြပါ။
အတိတ္အာရံု၊အတိတ္အေၾကာင္းအရာေတြဆိုေပမယ့္ အတိတ္နဲ ့ပံုစံတူေပၚလာတဲ့ ပစၥဳပၸန္ရႈစိတ္၊ သိစိတ္ နဲ ့ၿပိဳင္တူစိတ္ တစ္ခဏတိုင္းမွာ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ အာရံုပါ။
နားလည္ေအာင္ ေျပာရင္ အတိတ္ပံုစံတူ ပစၥဳပၸန္အာရံုပါ။
အနာဂတ္အာရံု၊အနာဂတ္ အေၾကာင္းအရာေတြကို စဥ္းစားေတြးေတာတဲ့အခါမွာလည္း အနာဂတ္အာရံုေတြဟာ ေပၚလာႏိုင္ပါတယ္။
မေရာက္လာေသးတဲ့ အနာဂတ္ အခ်ိန္ရဲ ့ျဖစ္လိုတဲ့အာရံု၊ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အာရံုေတြကိုေတြးလို ့၊ေပၚလာတဲ့အခိုက္ ဒီအနာဂတ္အေၾကာင္းအရာေတြဟာ အနာဂတ္ပံုတူ ပစၥဳပၸန္အာရံုေတြပါဘဲ။ ဒီအာရံုကို သိတဲ့စိတ္၊ ရႈေနရင္လည္း ရႈစိတ္သည္ပင္လွ်င္ ပစၥဳပၸန္စိတ္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီ သိစိတ္၊ရႈစိတ္ နဲ ့တစ္ခ်ိန္တည္း အသိခံ၊အရႈခံ အာရံုျဖစ္ေနလို ့ အနာဂတ္ပံုတူ ပစၥဳပၸန္အာရံုလို ့ ေျပာရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
"အတိတ္၊ပစၥဳပၸန္၊အနာဂတ္" ဘယ္လိုအာရံုေတြ၊ ဘယ္လို အေၾကာင္းရာေတြပဲ ေပၚေပၚ၊ ရႈစိတ္ အရႈခံ အာရံုဟာ ပစၥဳပၸန္အခ်ိန္တိုင္း အခ်ိန္တိုင္းမွာ ၿပိဳင္တူျဖစ္ေပၚေနတယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ဖို ့သာ အေရးႀကီးပါတယ္။
သေဘာေပါက္ရင္ျဖင့္ ဝိပႆနာတရားဟာ အတိတ္ကို ရႈလို ့ရႏိုင္ပါသလား ဆိုတဲ့ အေမးရဲ့အေျဖဟာ နားလည္သြားမွာပါ။
တကယ္ေတာ့ ဒီေမးခြန္းရဲ ့အေျဖဟာ သိပ္ကိုနက္နဲသိမ္ေမြ ့တယ္လို ့ဆိုပါတယ္။ တကယ္တန္းေျဖၾကားရရင္ ပါ႒ိေတာ္၊ အ႒ကထာ၊ ဋီကာ စတဲ့ အေထာက္အထားေတြနဲ ့ကိုးကားၿပီးမွ ေျဖမွ ပိုၿပီးသင့္ေလ်ာ္မယ္လို ့ ဆရာေတာ္ "ဓမၼဒူတ အရွင္ေဆကိႏၷ" က မိန္ ့ၾကားထားပါတယ္။
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ ဓမၼမိတ္ေဆြ တို ့အေနနဲ ့အထက္က ေျပာခဲ့သလိုဘဲ မိမိတို ့ရဲ ့ဝိပႆနာဉာဏ္ နဲ ့ အရႈခံအာရံု ရဲ ့သေဘာေတြကို နားလည္ႏိုင္ၾကပါေစလို ့ဆႏၵျပဳရင္း ဤစာမ်က္ႏွာျဖင့္ ဓမၼဒါန ျပဳလိုက္ပါသည္။
( ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး )
••••••••••••••••••••••••••••••••••
လက္ကိုင္ဖုန္း ျဖင့္ စာစီရျခင္းျဖစ္သည့္အတြက္ သတ္ပံုမွားယြင္းမႈမ်ား ေတြ ့ရွိပါက သည္းခံခြင့္လႊတ္ၿပီး ျပင္ဆင္ဖတ္ရႈေပးပါရန္ ေမတၱာရပ္ခံပါသည္။(ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး)

0 comments:

Post a Comment

စာမေရးျဖစ္ေတာ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္ႀကိဳက္ၿပီး ဖတ္ေစခ်င္တဲ့စာေလးေတြကို တင္ထားပါတယ္ဗ်ာ

Followers

Total Pageviews

အမွာပါးစရာမ်ားရွိေနရင္

Pop up my Cbox

Blog Archive

အက္ဒမင္

ရွာေဖြေလ ေတြ႔ရွိေလ

စာေပျမတ္ႏိုးသူမ်ား

free counters
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...